OFF: Fu Manchu, London, 9 July (Tuesday)

Daniel Wikdahl mpj95wid at MC.HIK.SE
Tue Jul 9 06:56:47 EDT 1996

THIS IS A PERSONAL MAIL, NOT BOC-L MAIL!!!!!!!!!!

>        Haven't heard the new one, though Scott tells me its really good.
>I do have Daredevil and it's pretty enjoyable.  Very heavy power-fuzz :)
>
>Cheers,
>Carl
>
>*************************************************************************
>Carl Edlund Anderson                            *  "Ar det inte ett
>cea20 at cus.cam.ac.uk                             *   fritt land?"
>http://wjh-www.harvard.edu/~canders/hem.html    *
>Dept. of ASNAC Studies, Cambridge U.            *   -- Pippi Langstrump
> [...]
SPRA^KO:VNING ...IGEN (STACKARS DIG  :-)   )
Tjena!

Lite skitsnack bara...
Jag bara ta:nkte pa^ din devis i signaturen, "Ar det inte ett fritt land?",
-iga^rkva:ll var jag och drack o:l hemma hos en tjejkompis och en av de
andra ga:sterna halade fram en gitarr och spelade en la^t da:r texten
handlade om lite olika Astrid Lindgren figurer (Pippi, Ronja Ro:vardotter,
Rasmus) och var de tagit va:gen som vuxna... Pippi som alltid revolterat mot
de givna normerna i samhället satt pa^ kvinnofa:ngelse, Ronja satt pa^
mentalsjukhus eftersom hon levde i en sagova:rld och Rasmus var
alkoholiserad. Det la^ter kanske inte sa:rskilt roligt men texten var enormt
va:lskriven och ta:nkva:rd. Ba^de rolig (da^ den var sa^ absurd) och
samtidigt hemsk ( da^ -om de ha:r personerna hade existerat, detta hade
varit det troliga slutet fo:r dem i Sverige av idag, antagligen gäller
detsamma fo:r ba^de UK och USA, HERREGUD PIPPI A:R JU KOMMUNIST :-)......

faan det a:r ju jag ocksa^......

                        o:dmjukast -Daniel

.

"Jag har en papegoja -så jag bestämmer" (Rickard Fuchs)

Daniel Wikdahl
Kaptensgatan 2a
S-39 236 KALMAR
SWEDEN