OFF: Meeses and Hawkwind !

Daniel Wikdahl mpj95wid at MC.HIK.SE
Wed Sep 10 11:35:48 EDT 1997

Kenneth wrote:

>Strange, according to my dictionary (Modern Engelsk Svensk Ordbok - Prisma)
>"moose" is american english, so it should be Black Moose Speaks, shouldn't
>it ?

No, the (American) elk is a completely different animal than the European elk.
Moose and (European) elk (älgar alltså!) are both members of the species Alces.
American Elk is a member of the species Cervus (more ordinary deer like).

>And, yes, I found the song on Space Bandits (with the ugliest Hawkwind
>cover ever!!), a nice record, a bit short, though.

I don't think Space Bandits has many fans on this list...
Though I like (parts) of it quite a lot...
And yes, the cover is IMHO ugly but also cool that you can see the crashed
spaceship of HotMG in the background.
I like that kind of references, but right now I can't think of any other
example...

>Ja, vi tänkte skriva det på vår senaste skiva, jag kommer inte ihåg om vi
>gjorde det, nåja det blir mer skivor.

Ha ha, det är nästan så man hoppas att jag har rätt och du har fel å att
ni verkligen skrev det på plattan... :-)
[Jag är av naturen en elak illasinnad människa ;-) ]

>Spelar/de han något i Egg ?

Nej. Stort HW fan bara. Han var också inblandad i anordnandet av Hawk konventet
som skulle ha gått av stapeln i Sverige i somras men som aldrig blev av.
Skulle ni inte spelat där? (Jag kanske bara kommer ihåg fel).
För bandet är the Moor, inte sant.
Jävligt snygg hemsida förresten! Jag har kikat på den några gånger tidigare.

                mvh -Daniel

"Vadå jultraditioner? Hos oss har vi nya traditioner varje år" (CG)

Daniel Wikdahl
Kaptensgatan 2a
S-39 236 KALMAR
SWEDEN