OFF: Coded Languages

J Strobridge eset08 at HOLYROOD.ED.AC.UK
Wed Sep 10 20:08:18 EDT 1997

Hey guys

Without wishing to appear xenophobic here......

> >Ha ha, det är nästan så man hoppas att jag har rätt och du har fel å att
> >ni verkligen skrev det på plattan... :-)
> >[Jag är av naturen en elak illasinnad människa ;-) ]
>
> Jag kan tänka mig att våran svenska diskussion retar en och annan, du kan
> ju trösta dig med det om vi inte har skrivit något, jag orkar inte kolla.

> >>Spelar/de han något i Egg ?
> >
> >Nej. Stort HW fan bara. Han var också inblandad i anordnandet av Hawk konventet
> >som skulle ha gått av stapeln i Sverige i somras men som aldrig blev av.
> >Skulle ni inte spelat där? (Jag kanske bara kommer ihåg fel).
>
> Nej, vi spelade dock i Hamburg.
>
> >För bandet är the Moor, inte sant.
>
> Jäpp.
>
> >Jävligt snygg hemsida förresten! Jag har kikat på den några gånger tidigare.

I really enjoy reading all the OFF subjects (when I can understand
them) and I honestly don't mind folk chatting in languages I wot not
of!   But could I possibly ask you to either (a) put a warning in
your header that the following message is unreadable to anyone whose
language is (I regret to say) solely and unremittingly English and
I therefore need not bother with it or (b) provide a translation-
cum-glossary as a postscript at the end to enlighten my ignorance?

Tak (which I think is the Norwegian form)
Ta (being the colloquial British)
Thank you (being the refined version of course)

jill

obcomment> a history teacher on the Anglo Saxon invasion:
"The acute Angles came north and the obtuse Angles went south....."

obdilemma> so which way am I going to vote tomorrow?  decisions - sigh

J.D.Strobridge at ed.ac.uk                         eset08 at holyrood.ed.ac.uk
                                                ELIJSA at srv0.arts.ed.ac.uk